Anmeldelse af Kom og stav med os – ABC hos Skole & Liv …

posted in: Nyheder | 0

Det er fantastisk at kunne slutte ugen af med denne fine anmeldelse af Kom og stav med os – ABC. Bogen har fokus på alfabetet med søde og sjove bogstavrim. Vi takker med en giveaway af denne skønne bog inde på vores Facebook og Instagram side og giver 30% i rabat hele weekenden på SHUFFLEbook.dk – skriv blot ABC i kuponfeltet. Læs anmeldelsen HER!

Anmeldelse: “Kom og stav med os” fra Shufflebook

Skole&Liv har tidligere konstateret, at vi er ganske betagede af Shufflebook-konceptet. Vi  har prøvet “Kom og stav med os”- udgaven og den synes vi også ret godt om.

Det rigtig fine og velfungerende, ved så at sige alle shufflebooks er, at det jo er en boks med sider, som fungerer som kort. Det vil sige, at man kan tage siderne ud og tage dem med sig, hvis man vil. Børnene kan frit håndtere hver deres side eller hvert deres kort.  Det er rigtigt fiks, når det handler om en opskrift til madlavning, noget man skal bygge eller en aktivitet og med bogstavskortene fra “Kom og stav med os” fungere det også rigtig fint. Det er en ganske smart og finurlig funktion. Børnene kan bedre undersøge kortet med deres bogstav, end de kan, når det er en rigtig side fra en almindelig bog.

Der er, som i så mange andre bogstav-bøger til før-skole – og skolebørn, sjove og søde bogstavrim på hver side. Der er fx

“Et grådigt G med guldgebis
Fik gaflet en roulade
Og gav den guf og gasseri
I gry på åben gade”

Det er fint markeret på hvert kort om bogstavet er en vokal eller en konsonant – og de tegnede billeder på hvert kort er fine, sjove og ganske farverige – de taler til et barn i hver en alder. Kortene lægger op til børn med forskellige læringsstile, da de lægger op til bevægelse og er mulige at røre ved imens man læser op – eller bare kigger og forbinder det enkelte bogstav med en bestemt figur, farve eller bevægelse.

Vi er overbeviste om, at Shufflebooks “Kom og stav med os” vil være et hit hos mange 5-8-årige og deres forældre.